Deze site maakt gebruik van cookies om te functioneren zoals verwacht. Door verder te gaan, gaat u akkoord met onze cookie policy.
Accepteren en sluiten

Folder Bewustwording en draagvlak

Koplopers in het bedrijfsleven weten het al lang. Biodiversiteit, natuurlijke hulpbronnen en ecosystemen worden rap schaarser. Economische groei en welvaart heeft alleen nog maar toekomst zonder afwenteling van de lasten op biodiversiteit. Voorwaarde voor zo’n transitie is dat iedereen: burger, werknemer, ondernemer, consument zich bewust is van de noodzaak en het belang om andere keuzes te maken en weet hoe dat mogelijk is. De Taskforce biodiversiteit heeft in verschillende gespreksrondes met betrokkenen de mogelijkheden onderzocht om dat bewustzijn te vergroten.

Lees ook onder vraagstukken: Anders consumeren

Communicatie over Biodiversiteit: een agenda voor actie

Door het Taskforce lid Marijke Vos is in samenwerking met communicatieadviseur Luc Adolfse en anderen gewerkt aan een CEPA kader voor biodiversiteit. Dit kader bevat de uitgangspunten voor communicatie, de uitdaging, kansen en mogelijkheden om met dialoog en communicatie resultaten te behalen. Het dient om actoren een handvat te bieden bij het vormgeven van samenwerking.

Lees meer in de hand-out van de presentatie van dit CEPA kader:

Pointer Communicatie over Biodiversiteit (hand-out)